Gazetelerde
çeşitli başlıklarla verilen haberde, Antalya'da bir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nce
okulda kız ve erkek öğrencilerin birbirine bir metreden öteye yaklaşmasının
cinsel tacize yol açacağı gerekçesiyle
yasaklandığı
bildiriliyordu.
Bir
ilçenin Milli Eğitim Müdürlüğü’nce düzenlenen 2011-2012 Sene Başı Değerler
Toplantısı'nda 18 maddelik talimata dönüştürülen kararların içinde "Cinsel
istismar vb. durumlarla karşılaşılmaması için mesafe 1 metreden az
olmayacaktır" ifadesinin kullanılması ve bunun harem-selamlık veya kız ve
erkekler birlikte gezmemeli ve yan yana oturmamalı ve de şakalaşmamalı türünden
yorumlarla yaşama geçirilmeye kalkılması önemli bir haber.
Duruma
başta öğretmenler olmak üzere Eğitim-Sen ve çeşitli yerlerden gelen tepkiler
sonunda yöneticilere soruşturma açılmaya kalkılması sevindirici olsa da
zihniyetlerin sadece yasakla düzelmediği biliniyor.
Bu
girişim şimdilik önlense de kadın erkek ve insan ilişkilerinde belli bir algı
ve zihniyeti yansıttığı için pek çok yönden üzerinde durulması gerekiyor.
Her
şeyden önce toplumumuzda insanlar arası ilişkilerin kadın-erkek gibi cinsiyet
farkından öte bir anlam taşımadığı ve sosyalleşme ortamlarının sadece böyle
algılandığını gösteriyor.
Doğal
okul arkadaşlığına cinsel tacize yol açan bir tehlike gibi bakmak ve bunun
üzerinden tedbir geliştirmek için ilişkileri metreyle ölçmeye kalkmak,
toplumumuzda çoğunlukla kadınların uğradıkları pekçok muameleye neden olan bir
sosyal algıyı gözler önüne seriyor.
Gün
geçtikçe "İnsan" olgusuna yabancılaşan sanal ortamlar üzerinden yaşamı
algılayan nesillerin gerçek yaşamdaki insan algısına cins ayrımından öte bir
anlam yükleyemeyen bir zihniyete hapsedilmesinin "eğitim" adına
yapılması da üzerinde durulması gereken diğer bir yan.
Hipokrat
yemini ettiği halde dindarlık adıyla karşı cinse el sürmeyi günah sayan
doktorların türediği toplumuzda bu anlayış doğrultusunda birbirine metreli
mesafe almaya zorlanan gençlerden ileride nasıl bir toplum dokusu oluşacağı
düşündürücü.
Yetişmekte
olan nesillere "İnsanı kavratma" eğitiminin şartlı reflekse dayalı
sirk canlılarının terbiyesiyle karıştırılması, üstünde durulması gereken önemli
bir nokta.
Uygulama
girişimi, bazı eğitim idarecilerinin öğrencilerden daha çok eğitime ihtiyaçları
olduğunu gösteriyor.
Arkadaşlık
ve dostluk ilişkilerini yaratan sosyal ortamların cinsiyetlerden daha geniş bir
anlamlandırmayla gelişmesi, insanın insana yabancılaşmaması için böyle anlamsız
tedbirlerin eğitim sanılmaması gerekir.
İnsanlık,
böyle saçma yasaklarla değil özgür olarak insanların doğal birlikteliklerle yan
yana durmasıyla gelişti.
Kaynak gösterimi: www.0-18.org
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder