ULUSAL İLETİŞİM AĞI

9 Ekim 2011 Pazar

Sıralamadaki Görüntü Aynadakine Uyuyor mu?


33 ülkenin katılımcısı olduğu Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Teşkilatı OECD'nin, düzenli biçimde yayınladığı eğitim performans raporlarından sonuncusu, "TEK BAŞINA EĞİTİM 2011" adıyla yayınlandı.

Kriter dergisi bu sayısında raporu: "'Çok' değil, 'iyi' eğitim şart." başlığı ve çeşitli alt başlıklarla incelemiş.

"Eğitimde nicelik değil nitelik aranıyor" alt başlığında öğrencilerin bilgi ve beceri kalitesi konusunun önem kazandığı görüşü vurgulanıyor.

"Türkiye'de yüksek öğrenime katılım düşük" alt başlığında çeşitli noktalarda yapılan karşılaştırmalarda, yüksek öğrenime katılım ifadesinde, mezunlar üzerinden değil, başladığı eğitimi başarıyla tamamlayanlar üzerinden değerlendirme yapıldığına dikkat çekiliyor.

"Üniversite mezunlarının oranı hızla artıyor" başlığında, ülkemizin, üniversite mezunu kadın oranında en düşük ülke olarak son sırada yer aldığına değiniliyor.

Beyinsel gelişimin temel evresnde bulunan 3-4 yaş grubuna verilen ve AB üyesi olan OECD ülkelerinin genel olarak yüksek olduğu görülen okulöncesi eğitimde, ülkemizin sonda yer aldığı gerçeğinin hala değişmemiş olduğuna, "Türkiye okul öncesi eğitimde son sırada" alt başlığında değiniliyor.

Türkiye'de en yüksek ilginin sosyal bilimlere olduğu, mesleki eğitim notunun zayıf olduğu, sosyo-ekonomik profilin başarıyı etkiliyor olduğu gibi alt başlıklarda, sıralamadaki yerimiz ortaya konuyor.

Çeşitli ölçütler üzerinden ülkelerin eğitim performanslarının karşılaştırmalı değerlendirmelerini kapsayan bu rapor, ülkemizin pekçok ölçüt açısından sonlarda oluğunu ve eğitim politikalarında gelişme beklenen verileri sunduğu için önemli.

FATİH Projesi (Fırsatları Arttırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi - her sınıfta internete bağlı bilgisayar) gibi eğitim projeleri ve diğer uygulamalara bu açıdan bakarak değerlendirme yapmak gerekiyor.

Tüm bu değişim kalkışmalarıyla gereken nitelikte bir algı ve uygulamaya ulaşılıp ulaşılamayacağı o zaman daha iyi değerlendirebilir.

Zaten bu değerlendirme sıralamaları, ülkelerin kendi kendine bakmakla yetinmesi için değil, olması  gereken yere bu değerler üzerinden yeniden programlanarak ulaşabilmesi için hazırlanıyor.

Kaynak gösterimi:  www.0-18.org

Hiç yorum yok: