ULUSAL İLETİŞİM AĞI

14 Ocak 2012 Cumartesi

Bilgiç Çocuklar !


'Bilgi', zihnin yapı taşı olarak düşüncenin gelişimi açısından işlevseldir.

Bilgili olma, bilgiye sahip olmaktan çok, düşünce üreten veya bilgi depolanmasıyla oluşan bir durum olarak bilgiçlikten ayrılır.

Bilgiçlik, bilginin içselleştirilmeden alınıp satılmasına dayanan bir çeşit ticarettir.

Birbirine karıştırıldığı için bu noktaların aralarındaki ayrım da çoğunlukla önemsenmez.

Bilme, sadece bilgiyi tekrarlamak değil, zihinsel üretimle düşünce ve beynin geliştirilmesidir.

Zihin gelişmesi ve anlama yönünden bilgiye çok önem verilmeyen ülkemizde daha geçerli olan bilgi türü, ansiklopedik bilgidir.

İşlenmiş ve zihnin düşünsel kapasitesini geliştirmiş bilgilenmeye yatkınlık olmadığı için bilgiyle düşünme yerine kuru bilgi çoğu kez bilmek olarak değerlendirilir.

Bu nedenle dedikodu vb kaynağı belirsiz bilgilerden düşünce üretmek yaratıcı ve geçerli bir zihinsel efor olarak değerlendirlir.

Çocukların da çevresel etkileşimle oluşan zihinsel kodlanması, bilgi ve düşünce analizleri yerine kaynağı belirsiz ve duygusal yorumların çıkarımlarıyla biçimlenir.

Her devirde yetişkinlerce çok zeki ve akıllı bulunan “şimdiki çocuklar”!, kısa sürede çevre değerleri doğrultusunda kodlanarak düşünmeden konuşan, duyduklarını papağan gibi tekrarlayan bilgiçlere dönüşerek toplumla bütünleşirler.

Genel olarak bilgiçliğin, bilgiyle düşünmenin önüne geçtiği yetişkinler dünyası, kendi katkılarıyla, bilgili değil, bilgiç çocukların yetişerek topluma katılmasına ve aklı devre dışı bırakan bir düzenin sürmesine yol açmış olurlar.

Kaynak gösterimi:  www.0-18.org

Hiç yorum yok: