ULUSAL İLETİŞİM AĞI

28 Mayıs 2011 Cumartesi

Eğitim Kavramının Evrimi Üzerine

Cumhuriyet gazetesinde 24 Mayıs günü yer alan Figen Atalay’ın "Eğitim"in geleceği ile ilgili haberinde, Uluslararası Eğitim Forumundan ABD’li fütürolog Thomas Frey’in görüşlerine değinilmiş.

Gelecekte eğitimin; merak güdümlü aşırı bireyselleşmiş öğrenme, kendi temposunda organik olarak üretilmiş içerik, yaklaşım çeşitliliği biçiminde özetlenebileceğini ve öğretmenlere ve okullara daha az bağımlı hale geleceği ifade ediliyor.

Esas önemli saptamalar ise bugünün yaygın eğitim algısındaki toplumsal hatalarla ilgili.

Frey, toplumların ilerlemesini önleyen en önemli dört temel hatayı şöyle sıralamış:

- Öğrenciler öğretmenler olmadan öğrenemez,

- Sınıfın dışında öğrenme gerçekleşemez,

- Bitirmekle yetkinlik aynı şey,

- Mezun olunduğunda öğrenmeyle ilgili her şeyi ardında bırakmış olmak.

Bu yanılgılar, günümüzün teknolojik iletişim gelişimlerine her gün yeni bir boyut eklenmesiyle oluşan yeni gelişmeler nedeniyle bilgilenme ve öğrenme konusunda düşünen beyinlerin zaten şimdiden şöyle veya böyle görmeye başladığı noktalar.

Öğretmenin konumu ve niteliğinin, bilgi aktarandan öte bilgiye ulaşımı yönlendiren hale gelmesi, eğitim ölçüsünde, daha çok diplomanın hedef alınmasıyla diplomanın bilginin önüne geçmesinin tartışılır hale gelmesi, mezuniyet sonrası bilgiye önem verilmemesi, ömür boyu eğitimin önemsenmemesi yanılgısının anlaşılmaya başlanması gibi bilgi çağının öğrenme üzerinden yansıyan gerçekleri, her geçen gün daha iyi kavranıyor.

Bu alanda yeni insani sermayenin eğitimle nasıl inşa olacağının ipuçları da ortaya çıkıyor.

Aktarılıp çoğaldıkça kendi çöpünü de üreten sanal bilgilenme alanları gerçek ve doğruya ulaşımı tartışılır kılarken, doğru ve gerçek bilginin önemini de iyice ortaya koyuyor.

Sanal dünyanın olanaklarıyla kodlanan bilgi ve düşünce bağlantısında, bireysel düşünme yeteneğinin körelmeyeceği bir dünyaya mı evriliyoruz?

Kopyala yapıştır ürünü bilgiler düşünce için nasıl bir zihinsel temel oluşturuyor?

İnsan beyninin gelişimi için bu konuda düşünmek eğitim kavramı açısından iyice önemli hale geliyor.


Kaynak gösterimi:  www.0-18.org

Hiç yorum yok: